Zadbajmy o siebie i swoje zdrowie w sezonie jesienno-zimowym!

przez | 3 sierpnia 2022
Nadchodzący sezon jesienno-zimowy powinien zmienić trochę nasz sposób myślenia i działania w kierunku większej troski o zdrowie i urodę. Co możemy dla siebie zrobić w sezonie zimowym?

W pierwszej kolejności pomyślmy o tym, że na negatywne działanie niskiej temperatury na zewnątrz i suchego powietrza w mieszkaniach korzystnie wpłynie dobry emulsja do twarzy. Szukajmy w sklepach preparatu, który będzie mieć właściwości natłuszczające i przytrzymujące wodę w skórze właściwej, na przykład krem natłuszczająco-nawilżający, preparat ochronny lub preparat dla osób jeżdżących na nartach, zabezpieczający przed porywistym wiatrem i mrozem, dodatkowo z filtrem UV. W sezonie zimowym całkiem często chorujemy na przeziębienie lub zapalenie zatok – sprawdź porady na Dbam o siebie .
relaks

Autor: Sarah Joy
Źródło: http://www.flickr.com
Żeby zminimalizować ryzyko zachorowania w sposób naturalny, warto pomyśleć o produktach spożywczych wspomagających system odpornościowy, jak miód, czosnek, a z przypraw cynamon. Jeśli często chorujemy na zatoki, nie rezygnujmy z czapki lub opaski zakrywającej czoło. Nauszniki – chociaż popularne – to niestety nie najlepszy pomysł, ponieważ zasłaniają jedynie uszy, a kaptur niedostatecznie zasłania czoło. Korzystnie wpłyną także zapobiegawczo stosowane inhalacje albo aromaterapia eterycznymi olejkami takimi jak: eukaliptusowy, rozmarynowy. Nie tylko cudownie pachną i roztoczą we wnętrzu miły zapach, lecz też zadziałają antyseptycznie.
Aromaterapia wpłynie na nasze ogólne samopoczucie. Jeśli możemy, często wietrzmy pomieszczenia, nawet podczas niskich temperatur. Niedługie, lecz intensywne przewietrzenie, zmieni powietrze w pomieszczeniach i pozwoli pozbyć się ewentualnych zarazków – poznaj najnowsze trendy . Postarajmy się także, by zachować optymalną temperaturę w pomieszczeniach i unikać dużej dysproporcji między dworem a pomieszczeniami – tzn. nie nagrzewać pokoi do 25 stopni kiedy na dworze jest temperatura poniżej 0. I ostatnia istotna kwestia – nie trzeba rezygnować z aktywności fizycznej czy to w pomieszczeniach, czy na świeżym powietrzu. Zajęcia z tańca, joga albo spacery czy jazda na rowerze pozwolą się zahartować i dobrze wpłyną na nasz układ odpornościowy.

Chociaż sporo ludzi choruje na jesienną depresję, aktywnością fizyczną i aromatycznym, sezonowym jedzeniem, możemy poprawić sobie humor i wytrzymać do wiosny.